První stupeň akademie

akademie Moniky rumanové Pro virtuální asistentky

3. Modul: Prodej

 

Obsah – co sdílet?

Vzhledem k množství příspěvků všude okolo, je stěžejní schopnost ZAUJMOUT. Ideálně zajímavou grafikou případně prvními větami.

Nebojte se autenticity a používání vlastních fotografií. 
V prezentaci by měly být zastoupeny všechny tyto katgorie příspěvků. Jedná se o komplexní obraz toho, co klienti chtějí vědět a podle čeho se rozhodují. 

Autentické příspěvky

Z nich vás ostatní poznají jako člověka. (Příběhy jak jste se k práci VA dostaly, něco ze života kde ukážete, co je pro vás důležité, hodnoty, vize, poslání, vaše sympatická fotografie, cestování, rodina…). Něco, s čím se mohou ztotožnit.

Odborné/profesionální příspěvky

Aby čtenáři poznali, že jste profík. Aktuality z vaší specializace nebo informace týkající se procesu delegování. Prakticky, psychologicky. Informace o nástrojích, o postupech, bezpečnosti vzdálené spolupráce… Aby potenciální klienti mohli poznat, že víte co děláte. 

Ukázky své práce

Co jste pro koho dělali, zajímavosti – aby lidé věděli s čím se na vás mohou obrátit. Není to jen „obyčejná nabídka“ ale taková hezky skrytá. 🙂 Tímto sdělujete okolí, že s touto činností máte zkušenosti, nabízíte ji, klienti jsou ochotni za ni zaplatit. Můžete popsat i jak to probíhalo. Případně upozornit na komplikace, které vyvstaly, aby si na ně dali pozor. A tím se příspěvek stane i edukační.

 Vzdělání 

Všechny vaše kurzy, školy, odbornou literaturu…Napište v čem jste se vzdělávala a co vás zaujalo. Certifikáty. Co vám který kurz nebo škola dali. Kde a kdy jste to použili v praxi. Je to potvrzení vaší odbornosti a proaktivity. Že máte zájem o seberozvoj a nejen pasivní plnění úkolů. Ukázka toho, že na sobě pracujete a současně potvrzení, že se v tom v čem se vzděláváte orientujete. Úspěšní podnikatelé se vzdělávají pořád, takže je to i možnost s čím se s vámi mohou ztotožnit.

Prodejní

Aby lidé věděli jakým způsobem vás oslovit a jak to bude dále probíhat. Co konkrétně nabízíte. A že máte volné kapacity. Obvykle se prodejní části zakomponují lehce do ostatních tematických příspěvků. Samostatně prodejních jich není potřeba mnoho. Je to spíše doplněk, výzva ke k akci. 

Reference

Přímo od klientů, případně projev vlastní spokojenosti s úspěchem na projektu či zakázce (sebepochvala, či pochvala celého týmu jehož jste součástí). Jde o potvrzení vašeho charakteru, kvality práce zvenčí. Toto potvrzení je velmi důležité!! Je to doporučení. Lidé mají přirozeně tendence naslouchat doporučením jiných, pokud sami neví.  

Zkuste rovnoměrně podle této „šablony“ tvořit tematicky příspěvky na svůj profil (LI, FB…do uzavřených skupin kam se to tematicky hodí…). Opravdu doporučuji žádnou z kategorií nevynechávat. Tohle dohromady tvoří komplexní celek důležitých informací pro spolupráci s vámi. 

To nejdůležitější!

 

Nekopírujte! Veškerá tato témata můžete pojmout svým osobitým stylem. Humorem, grafikou, propojené s vlastním úhlem pohledu a  zkušenostmi. 

Pokud tam nedáte přidanou hodnotu vaší osobnosti, bude ve vaší prezentaci cítit nesoulad mezi vlastními a kopírovanými příspěvky a přestanete být důvěryhodné. Tak jak jste, je to správně 😉


PS: Mnohem lepší je zveřejněné nedokonalé něco, než dokonalé nic 😉

Úkol: 

Vyberte si alespoň jeden typ příspěvku a vytvořte vlastní obsah na dané téma.