První stupeň akademie
akademie Moniky rumanové Pro virtuální asistentky
3. Modul: Prodej
Efektivní marketing
Zásada číslo 1:
80 % času věnujeme hledání zakázek a prodeji a 20 % času marketingu.
Takže na každou 1 hodinu hledání zakázek a prodávání spadá 12 minut marketingu.
Jedná se o práci s prioritami – priorita je vydělat peníze. Je nutné mít focus!
Ano, vím že je snazší psát příspěvky a hrát si několik hodin s grafikou.
Stejně tak projíždět sítě a “hledat zakázky” a přitom odbíhat k zajímavým tématům, která na vás vyskočí.
VY však víte co hledáte a když to ve jedné skupině není, jdu a prohledám další a cokoliv mě zaujme, tak si uložím odkaz na čtení až po “pracovní době”.
V našem oboru je velmi snadné zaměnit prokrastinaci za “práci u počítače”. Buďte k sobě upřímné. Chcete si vydělat peníze.
Případová studie – tip
Ingrid Dach, dnes velmi úspěšná podnikatelka, začínala tím, že každý den 20 minut ve vybraných skupinách, kde jsou její zákazníci a zároveň téma souvisí s jejím oborem, reagovala na dění a příspěvky.
Někdy lidsky a autenticky (vytváří se sympatie), což je též velmi důležité. Ale především odborně – radila zdarma ve svém oboru, odpovídala na dotazy související s jejím tématem a celá skupina si ji po čase automaticky přiřadila k tomu co nabízí (viz “nálepka”). Protože ji “znali” od vidění ze skupiny, tak ji časem začínali označovat i u dalších příspěvků, kde byl podobný dotaz nebo poptávka.
Nebo se s daným problémem šli objednat přímo k ní, pokud nepotřebovali jen poradit, ale i zrealizovat nebo se jednalo o problém hlubší, který v jednom komentáři nevyřešíte.
Zkoušela jsem to též.
První roky jsem žádný marketing nedělala a jen se focusovala na získání zakázek – odpovídala na poptávky a realizovala práci. Pak jsem měla obrovský strach “být vidět”. Napsat vlastní příspěvek – noční můra! A tak jsem začala taktikou Ingrid Dach. Postupně jsem začínala komentovat příspěvky jiných.
Prakticky – 20 minut je krátká doba… Než jsem v začátku našla něco, na co bych mohla zareagovat, bylo mnoho času pryč. A pak než jsem vymyslela text, zabralo to celé více než 20 minut.
Nicméně na začátku vše trvá déle, tréninkem je to lepší a lepší. A toto je jedna z cest, kterou vřele doporučuji! Lidé ve skupinách vás poznají, přiřadí si k tématu, pomáháte jim a oni zase pomůžou vám. Důležité – dobře si vybrat oblasti /skupiny/ kde budete sdílet a radit.
Ideálně si vybrat cca 3 vhodná místa v online prostoru, kde budete aktivní natolik, že si vás ostatní mohou zapamatovat. Vložit prodejní příspěvek na 15 míst má menší efekt než vložit 15 příspěvků na 3 místa.
Typický příklad pro účetní: Účetní poradenství ZDARMA https://www.facebook.com/groups/1833345300242973
Focus
Nastavení rutin.
Jaké webové portály s nabídkami práce budete pravidelně prohledávat?
V jakých 3 online prostorech (komunitách, FB skupinách, LinkedInu kolem konkrétních lidí či projektů) budete aktivní?